gikas

Skön söndag

Publicerad 2009-09-06 11:06:20 i Allmänt

Varken Ines eller hunden var särskilt morgonpigga idag så vi sov nästan ända till kl 9. Frukosten bestod av fil och de blåbär som var kvar efter plockningen häromdagen, både nyttigt och gott. Nackdelen var att Ines såg ut som en liten smurf efteråt - blå överallt. Efter fika tog vi med hunden (och kaninen) på en härlig promenad till fiskdammen. Egon blir lite otålig eftersom Ines har så mycket att upptäcka på vägen när hon går själv, men å andra sidan så har han gott om tid att revirmärka varje grässtrå :-) Det blir ingen direkt powerwalk för mig heller. 

När vi kom hem igen så gav jag spikmattan en andra chans. Första gången tyckte jag att det gjorde riktigt ont att ligga på den, vilket förvånade mig eftersom jag ser mig själv som ganska smärttålig. Nu gick det lite bättre, men man är faktiskt lika röd efteråt som om man somnat i solen en het sommardag plus att huden är full av små "hål" - det försvinner såklart efter ett tag, men ser inte särskilt trevligt ut och det kliar som attan.  
   
Aj aj aj!

Jag har knappt sett på tv alls under hela sommaren, men i kväll ska jag nöta ordentligt på favvohörnet i soffan. Andréa, som sovit hos pojkvännen hela helgen, kommer hem och gör mig sällskap. Det är en riktig tjej-maraton på TV3 då de visar Victorias secrets fasion show, Top Model, Ensam mamma söker och den romantiska komedin "Kärleken checkar in" med Jennifer Lopez. 

Kanske ska göra lite nytta nu så jag kan sitta där i tv-soffan hela långa kvällen utan ett uns av dåligt samvete :-)    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela