gikas

En doft av naturen

Publicerad 2009-09-13 15:36:31 i Allmänt

I går kväll hade jag och två av mina närmaste vänner en liten surströmmingsskiva på tre...och en halv. Ines var nämligen med ett tag, men hon höll sig till potatisarna. Hunden gick och gömde sig. Stackarn, tänka att ha hans luktsinne när en surströmmingsburk öppnas!
 
Fast idag behöver man ingen hundnos för att känna doften här hemma, blä. Tror att jag ska leta upp ett doftljus och bränna av.  

I dag är det toppenfint väder så Ines, jag och hunden gick Allemanut runt fiskdammen. Det blev värsta gissningstävlingen på frågorna för min del och det avspeglades så klart på resultatet, bara 4 rätt! Sämst hittills. Borde ha tagit barnvarianten i stället. Det var inte lätt att manövrera barnvagn och stressad hund (korv- och tiksugen) när vi kom upp till slutstationen vid Mulle-byn där det var massor av folk och grillades för fullt.

Ines fick en skiva falukorv i ena handen och en kaka i den andra, gissa vilken hon åt upp först? Kakan så klart, korven tappade hon ganska snart (till Egons stora glädje). Dagen till ära hade hon sin nya Mulle-buff från Friluftsfrämjandet, som de fått via dagis, och matchande cardigan My. Klänningen var ett av fynden från bytesmarknaden i går, betalade 15:- för den!  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela