gikas

Onsdagsbestyr

Publicerad 2009-09-23 12:57:21 i Allmänt

Tur att man har en sambo som sover när som helst, var som helst och hur som helst. Annars vore det jobbigt de dagar då han har jobbat natt och man ska hålla ljudnivån nere här hemma. Ines hajar ju inte riktigt grejen med att vara tyst alla gånger. Jag skulle aldrig kunna sova på dagen när det är folk som låter i huset, men det är sällan som Nils blir störd av oss. Man får ju förstås undvika dammsugning och annat högljutt, men annars funkar det rätt bra. Det är både för och nackdelar med skiftgång, men just nu då jag varit "älgjaktsänka" ganska mycket så känns det extra drygt att han direkt ska ut och jobba några nattskift och på det 12-timmars pass i helgen. Det blir inte mycket kvalitets-tid tillsammans då inte, suck. Vi får se till att hitta på något kul under nästa frivecka i stället...utöver båtbyggandet förstås. 

Nu ska jag måla lite till i Fridas rum, köra en tvätt, plocka undan och sen hämta Ines på dagis. Skulle behöva ta en dusch och snygga till mig själv lite också för annars känner de väl inte igen mig när jag ska hämta mitt nya körkort som kom i grevens tid. (Det gamla går ut på måndag). Är också sugen på att köpa hem lite ljung, med det skönklingande namnet "Erica" och baka en äppelkaka, så förhoppningsvis hinner jag det också idag. Ja, jag erkänner, jag är en sann tidsoptimist!    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela