gikas

Vad är det med mig?!

Publicerad 2009-09-27 21:41:38 i Allmänt

Det är inte bara utomhus jag har idétorka just nu, i vardagsrummet vet jag inte ens vilka gardiner jag ska sätta upp. Köpte några beigea med svart mönster, men det känns inte riktigt rätt. Jag är rädd att det blir fööör beige i rummet, trots att jag har plommonfärgade detaljer i matta, kuddar och dukar. Behåller jag de här gardinerna så blir det nog mörkare krukor i fönstren. Bra pris hade de i alla fall, 199:- för 2 st veckbandslängder.  Vad tycker ni?

Har varit mest hemmamys idag, men Annika N kom förbi och tog med mig och Ines till Nordljus en sväng. De har så mycket fint i den vita lantliga stilen så jag börjar alltid drömma om ett gammalt, vackert renoverat lantligt hus med dubbeldörrar när jag är där. Hemma i vårt 60-tals hus funkar det inte lika bra, men eftersom jag inte gillar 60-tals stuket heller så kan man inte säga att vi kör någon speciell "stil" direkt. Tänk om man hade lite större resurser, då skulle jag börja om från början med hela inredningen tror jag. Nu blir det mest en massa kompromisser mellan vilja och plånbok vilket ger ett ganska ojämnt resultat, ibland riktigt bra, ibland bara hyfsat. 

På tal om Annika N, hon har tillverkat en egen sån där stor, tråd-klot-lampa i svart som de tar ca 1800:- för i design-butikerna. Hennes blev minst lika snygg och kostade max 200:- att tillverka. Kul grej! Jag har redan en vit (ej original, men liknande) i trappen, annars hade jag velat prova jag också.
 
Dessvärre finns det ingen plats just nu att hålla på och pyssla, vi måste rensa ut en massa efter omflyttningarna här hemma först. Nu har Nils jobbat en massa och jag har haft fullt upp med allt "basic" så det har inte hänt så mycket de senaste dagarna. Hoppas ändå det blir klart till veckan för nu är mitt tålamod att leva i den här röran snart slut.  

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2009-09-29 18:46:00

Jag har gjort såna små lampor för länge sen, men jag minns inte rktigt hur man gjorde. Jag har det för att man lindade tråd på en ballong och klistrade med tapetklister. Stämmer det? Jag blir lite sugen att prova. Den skulle bli snygg på vår balkong.

Postat av: Erica H

Publicerad 2009-09-29 19:13:19

Annika drog papperssnören i tapetklister och virade runt en badboll (ballong funkar självklart lika bra, men de blir ju rätt små). I öppningen på toppen gjorde hon en ring (tillräckligt stor för att kunna föra ner en stor lampa) av ganska kraftig ståltråd. Vill man ha den extra hållbar kan man köra ett lager spraylim över alltihop när den är klart. Sen är det bara att släppa luften ur badbollen och dra ut den - klart!

Postat av: Anki

Publicerad 2009-09-30 14:32:50

Tack för beskrivningen. Då ska jag prova.

//Anki

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela