gikas

Jobbar i morgon

Publicerad 2010-04-11 22:42:01 i Allmänt

Lite spännande är det allt att stega in på en ny arbetsplats efter över 20 år på samma ställe. Fast just nu är jag mest orolig för att inte ha något lämpligt att ersätta hemmamysplaggen med och för att väckarklockan inte gör sitt jobb i morgon. Tänk om jag skulle försova mig! Kan inte tänka mig något mer pinsamt.

I dag har jag packat Gangstar-kläder för fulla muggar eftersom jag hade två kartonger med leveranser. I princip alla restade plagg kom så det känns jätteskönt att få iväg dem till sina rättmätiga ägare. Efter det satt jag i telefon jättelänge med en problemtyngd vän medan Ines sov. När hon vaknat packade vi snabbt in oss i bilen och åkte till Birsta för att kolla på några av Ines stora favoriter just nu, Bananer i pyjamas. 
 
Ines gjorde stora ögon och verkade tycka att det var jättespännande. 
  
Efteråt blev det käk på Mc´Donalds och där stötte vi ihop med Ulrika, Line, Emelie och Viggo som gjorde oss sällskap. Jag skulle egentligen ha behövt kolla på lite lämpliga jobb-kläder, men Ines springer alltid runt och morsar på alla när vi är i Birsta så jag vågar inte slappna av och släppa henne ur sikte. Det är ruskigt svårt att kombinera det med klädprovning, men jag lyckades i alla fall få med mig ett par byxor hem. Nu ska jag försöka komma i säng i vettig tid så det går att tänka klart i morgon. Hoppas att hjärnan hittar alla kunskaper som ligger arkiverade sedan två år tillbaka då jag jobbade sist. God natt vänner, wish me luck!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-04-13 17:05:49

Tusen tack för leveransen av kläderna;) Verkligen jätte gulligt av dig!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela