gikas

Ny eller begagnad cykel?

Publicerad 2010-04-26 20:53:54 i Allmänt

Har inte cyklat särskilt mycket på många år, fast å andra sidan har jag inte haft något vettigt att trampa på heller. Min gamla bike känns instabil och osäker så jag vill definitivt inte ha Ines på pakethållaren. Har börjat kolla efter en bättre begagnad, men frågan är om jag inte ska satsa på en helt ny. Då har jag en cykel som hänger med i minst 10 år, det kanske det är värt även om de är ruskigt dyra i inköp.

Helst vill jag ha en gammal hederlig mormors-modell som man kan åka ganska upprätt på, bred sadel, mjukt rundade ramar och en stor cykelkorg. Det här är en Skeppshult, men det finns liknande i flera andra märken.  

Tanken är jag ska kunna cykla till jobbet i sommar, inte jämt men kanske ett par gånger i veckan om det är bra väder. Det är ju ett sätt att både få motion och frisk luft trots att jag ska sitta inomhus mest hela sommaren utan semester. Ska hålla koll på Blocket ett tag, men dyker inte den rätta pärlan upp där så kanske jag ska ta en koll på stan´s cykelaffärer under tiden.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela