gikas

Trista revisorer..?

Publicerad 2010-04-30 01:22:33 i Allmänt

Varje fredag är det någon av mina nya kollegor som ordnar brak-frukost direkt på morgonen. Fast eftersom vi är lediga i morgon (hurra!) så blev det idag i stället. Några timmar senare åt vi lunch på Rest Arena i stan, sedan bjöds det winerbröd från nya tjejen (som också är Kontorsfixare som jag). Efter ytterligare några timmars jobb på eftermiddagen så bjöds vi till våra revisorers lokaler i "nya fryshuset" (hamnen) där vi fick champagne och snittar i samband med ett möte. Lite konstig känsla att jag får vara med på deras interna möten som "inhyrd", men det kan man ju tolka som att de räknar med att ha mig kvar längre eller också förlitar de sig helt på min tystnadsplikt. Skönt att få förtroendet.  

När mötet var klart så åkte vi och bowlade. Jag spelade faktiskt bättre än någonsin trots min skadade arm, lite ojämna poäng men så är man ju inget proffs direkt. Totalt sett så vann vårt lag så det var ju kul. Fick en termosmugg som pris. 
 
Efter matchen så bjöds vi på en 2-rätters middag på O´Learyls. Snacka om jätteportion! Först nachochips med dipp till förrätt och sedan en stooor köttbit på stooora pommes och lite grönsaker. Gott, men jag blev nästan läbbigt mätt. Efter den här dagens frossande så blir jag inte förvånad om vågen är tillbaka där jag började, urk. 

Måste bara få säga; Glöm det där med trista revisorer som man brukar höra talas om! De var både snygga och trevliga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela