gikas

Dags för "skärpning"

Publicerad 2010-04-25 01:00:03 i Allmänt

Först blir man gammal nog att börja gå på toaletten, sen gammal nog att börja skolan, sen gammal nog att köra moppe, sen gammal nog att köra bil och gå på systemet, sen gammal nog att skaffa barn och köpa hus, sen gammal nog att börja köpa anti rynkcreme´......där är jag. Fast i dag upptäckte jag faktiskt nästa steg i livet - glasögonbehov, inte p g a ett medfött synfel utan helt enkelt p g a ålder. Nu handlar det i och för sig "bara" om terminalglasögon, men ändå, det börjar gå utför.  

Men jag tänker positivt, är nämligen rätt snygg i brillor...tycker Nils i alla fall. Fråga mig inte varför, men han får något särskilt i blicken de gånger jag testat andras glasögon, ha ha ha.  

Det fanns en miljard modeller att välja mellan, men jag som nyss lagt ut tusentals kronor på Ines glasögon valde ett par ur den billigaste kategorin, de fick duga med tanke på att jag bara ska ha dem på jobbet och möjligen vid läsning. Notan gick på över tusen kronor ändå, så jag undrar vad de skulle ha kostat om jag valt en märkesvariant. Jag ser lika bra utan, men den stora skillnaden är att jag slipper anstränga mig för att ställa in skärpan. Tydligen kan det påverka spänningar i nacke och axlar enligt nya rön. Jag hade även en lätt översynthet, men det trodde inte optikern att jag skulle få problem med förrän om många år till, så det var ju bra i alla fall.   

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela