gikas

Olycka i Kvissleby

Publicerad 2010-08-01 14:38:36 i Allmänt

Alldeles nyss skedde en större bilolycka här i närheten. Enligt ryktet 7 inblandade, en död och minst en allvarligt skadad. Det är alltid hemsk att höra talas om olyckor, men när de sker så nära som nu får man lätt en ännu större klump i magen av oro och frågorna hopar sig; Är mina nära och kära ok? Är det någon man känner som är inblandad? Det kunde ju faktiskt lika gärna ha varit jag, eller någon ur min familj som drabbats - huga, hemska tanke. 

Man får ju sällan veta anledningarna till varför en olycka skett, men handlar det inte om plötsligt sjukdom så är det ju oftast någons misstag som får katastrofala följder. Det känns så fruktansvärt onödigt att någon ska behöva dö för en fyllekörning, ett sms i bilen eller kanske en omkörning som bara sparar in ett par sekunder. I den här stan sitter det dessutom många egotrippade, ofelbara chaufförer som tycker att alla som inte kör som dem måste "läras upp", de tutar, blinkar, hytter med näven och tränger sig före så fort tillfälle ges. Att vara mån om sin egen och andras säkerhet, visa hänsyn och artighet finns inte för dessa människor...jo kanske, utanför bilen men de blir ofta som förbytta bakom ratten - Jäkla dårar!

Ines sover, Nils jobbar på båten, Frida är på Malta och Pontus är i Norge så de är i alla fall ok. Nu ska jag försöka nå Ella och Andreá och försäkra mig om att de också är oskadda....  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela