gikas

Efterlängtade

Publicerad 2010-08-26 00:33:40 i Allmänt

Vårt flyg kom så tidigt på morgonen att Ines fortfarande sov när vi smög in och la oss i sängen bredvid hennes. Jag hade inte sovit på hela natten och var egentligen helt slut, men kunde ändå inte somna utan låg bara och tittade på min lilla älskling som jag längtat så mycket efter. Åh, vad jag ville krama henne! 

Ganska snart började Ines skruva på sig och ropade efter "mommo". Då jag sa att det inte var mormor utan mamma så sken hon upp och kom sakta emot mig med utsträckta armar och ville ligga emellan oss. Hon flinade så fort man tittade på henne och kände försiktigt ömsom på sin pappa ömsom på mig, nästan som att hon ville försäkra sig om att det var vi, att vi var där på riktigt. Älskade unge.

Till sist somnade vi om alla tre och när jag vaknade nästa gång hörde jag att Ines lekte med min mor. När jag kom dit log hon med hela ansiktet och sedan följde hon mig i hasorna som en liten hundvalp resten av dagen och vi pratade och kramades i massor. Kan inte minnas att hon pratade så där bra när vi åkte, nu kommer det flera meningar efter varandra och jag snappade upp flera helt nya ord, bl a ett klockrent "gärna". Mamma berättade att det ordet dök upp när hon var med på Golfklubben och fick frågan om "hon skulle bli golfproffs när hon blir stor?" - Gärna, hade Ines svarat klart och tydligt till allas jubel.     

När jag plockade fram presenterna vi köpt på Kreta till Ines så märktes det att vi satsat helt rätt. En Hello Kitty mobil, armband och en katt-väska som hon inte släppte på hela dagen.
 

Innan avresan mot Sundsvall så stannade vi till i Åkersberga centrum och det var många som log mot den lilla damen med väskan på axeln som hälsade och pratade glatt med de flesta hon mötte. Vi passerade även några valstugor och fick Ines välja så skulle det nog bli Vänsterpartiet för de hade visst de snyggaste ballongerna. 
 
Den långa bilresan hem gick bra, både jag och Ines sov någon timme den sista biten men egentligen borde det ha varit Nils för han hade ett nattskift framför sig redan samma kväll, stackarn. 

Väl hemma så hade våra underbara ungdomar inte bara städat och klippt gräset, utan också dukat upp med en sen taco-middag för att välkomna oss - hur fint var inte det - Love y! Skönt att vara hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela