gikas

Paniiiik!!!

Publicerad 2010-08-24 18:45:21 i Allmänt

Jag vet inte hur det gick till men när jag skulle ladda ner bilderna från Furuvik och Kreta så hände något och det var mycket nära en katastrof. Bilderna från Furuvik raderades direkt efter jag tittat på dem, men Kreta-bilderna lyckades jag rädda på något mirakulöst sätt. TUR (annars hade jag nog börjat grina)!!! Jag tror att det var någon slags uppdatering som drog i gång samtidigt som jag laddade bilderna och att det blev en krock där, samtidigt som jag troligen knappade ett tokigt svar då jag fick upp felmeddelandet. Det här med digital fotograffering är superbra, men snacka om känsligt - plötsligt kan allt bara vara borta. När jag kollade kameran var den totalt rensad.

Som tur är så har vi en massa bilder från båda resmålen på Nils kamera också så nu ska jag vårda funktionerna ömt tills alla är säkrade i den digitala världen. Måste bara börja med att ladda batteriet för den tvärdog sista dagarna på Kreta och Nils lyckades tappa reservbatteriet (och ett minneskort med äldre bilder!) i havet.

Håll ut, reserapporten kommer bara lite senare än planerat....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela