gikas

Bara att vända

Publicerad 2010-12-06 09:52:48 i Allmänt

När Ines vaknade tyckte jag allt att hon verkade lite extra rödblommig om kinderna, men med tanke på sovkläderna, det tjocka täcket och gener från sin far som oftast är varm som en kamin, så tänkte jag inte mer på det. Särskilt som gullungen kvittrade glatt precis som hon brukar när hon slog upp ögonen.

Jag brukar inte hinna läsa tidningen på morgonen, men i morse bläddrade jag igenom den lite snabbt och dagens horoskop stod det; "En resa kan bli försenad, inställd eller ombokad". Min tanke gick såklart till utlandssemestern, men efter att bara ha hunnit halvvägs till jobbet när dagis ringde och meddelade att Ines hade feber så insåg jag att det var resan till jobbet som inte skulle bli av. Inte för att jag tror på horoskop, men det är lite kul att läsa dem ändå. Mindre kul med sjuka barn - fick höra från Ella´s pappa strax innan att hon också är hemma med feber idag.

Ska man se det från den ljusa sidan så hinner tjejerna förhoppningsvis bli friska innan planet lyfter och jag får lite extra tid för packning och annat som ska fixas innan vi åker. Risken är att vi andra också åker dit, men vi får väl proppa i oss lite Esberitox i förebyggande syft. Det är ett noga utprövat naturläkemedel som anses lindra förkylningssymtom och jag tycker mig ha märkt att om man tar det precis när man börjar känna sig hängig så kan det t o m gå över helt. Normalt sett så är jag väldigt restriktiv vad gäller piller, men när man ska iväg på en resa så känns det ju extra angeläget att hålla sig frisk.
 Säljs bl a på Life

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela