gikas

Hemma igen

Publicerad 2010-12-18 01:53:17 i Allmänt

Det gamla ordspråket "Borta bra men hemma bäst" stämmer bra in på hur jag känner det. Det är jättekul att resa men det är alltid så skönt att komma hem igen. Vi har haft det bra trots en ganska rejäl dos missflyt, men det och vad vi haft för oss under veckan på Lanzarote berättar jag mer om under helgen för nu måste jag försöka ta igen lite förlorad sömn. Stackars Nils fick åka direkt till nattskiftet på jobbet, medan jag får några till lediga dagar. Jag ska baka lussebullar, göra julgodis och förhoppningsvis klä granen i helgen. Vilka kontraster det var att lämna juldekorerade palmer och komma hem till virvlande snöfall. Nu gäller det att återfå den rätta stämningen lite snabbt och det kanske löser sig om jag får in lite juliga dofter här hemma.    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela