gikas

Julstress

Publicerad 2010-12-23 01:07:19 i Allmänt

Jisses, har väl aldrig känt mig så stressad inför en julafton som nu! Man vill ju ju sååå gärna ha det på ett vis och sen inser man att det inte kommer att bli möjligt. Utlandsemester och övertid två kvällar på jobbet har satt käppar i hjulet för mina önskemål och planer. Jag hinner helt enkelt inte få det som jag vill! Det var tur att Nils bjöd på en iskall Jäger för att lugna mina nerver när han kom hem från jobbet i kväll för då kände jag mig nästan grinfärdig. Vad är det med killar som klarar av att blunda för allt som behöver göras??? Nils är stencool.  

Vad sjutton, måste det vara så perfekt då??? Nej inte för egen del. Jag skulle lika gärna kunna åka till en koja i skogen och kura framför brasan utan både gran och klappar, men jag tänker på barnen - DE ska minsann få mysiga, traditionella jular att minnas - precis som jag minns jularna i Skellefteå när jag var liten. Det ska inte behöva känna av de vuxnas stress och missnöje med allt jobb som det faktiskt krävs för att få till den där lilla extra feelingen. När julafton kom så var allt bara precis som man förväntat sig; fin julgran med massor av paket under, god hemmagjord mat och fina kläder. Att de vuxna var trötta märkte man inget av. Det är så det ska vara. 

I morgon är jag ledig och det är tur det för schemat är verkligen späckat! Tänker ändå inte önska God Jul än för jag återkommer med ett inlägg till i morgon. Vi hörs då.    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela