gikas

Bästa fynden

Publicerad 2010-12-28 00:07:36 i Allmänt

Missade både en danskväll och en krogsväng p g a kyla och snöoväder, men för att hålla mig från mellandagsrean krävs det allt lite mer än så, ha ha.

Juldagen var det mesta stängt så då tog vi det bara lugnt, spelade spel, umgicks och hade det mysigt framför brasan. På annandagen däremot blev det tidigt uppstigning då jag och mamma ville hänga på låset när Ittala outlet öppnade. Jag hade hintat att vi behövde en ny vardagsservis här hemma och de sålde ut fina Höganäs-tallrikar för 29:-/st (ord 129:-). Det visade sig dock att de var för stora och för skålade för att vara praktiska i diskmaskinen så det blev den nya serien i stället, tallrikar, assietter och djupa skålar. Tack snälla för den försenade julklappen! Kommer att bli perfekt i vårt kommande nya kök. 
   
Efter det blev det en lååång runda på Birsta City med många fynd för min del, både för vardag och fest. Svarta tygsneakers i mockaliknande material från Scorett och en lång finstickad klänning/tröja med smala, ribbade ärmar och dragkedja bak. Gillade modellen så mycket att jag köpte den i svart också. Jättebra plagg på jobbet.

Den randiga hittade jag på Sisters tillsammans med ett par blåjeans, ett par svarta byxor och ett linne med knappar fram - allt matchar och går att kombinera vilket verkligen är en brist i min gamla garderob. På Monki blev det en partykjol och en halsduk som satt som en smäck till min nya hårfärg.

Passade också på att fylla på Ines garderob med kläder i nästa storlek, 104 cl. De här är från P o P.

Hon ska få en del av detta när hon fyller år om ca två veckor, plus några andra enfärgade basplagg som jag också slog till på. Tur att hon tycker det är kul med kläder så att hon inte blir sur över att få mjuka paket. 

På tal om kul så kan jag tipsa om utklädningshattarna och partyprylarna de säljer på Lidl (!) just nu. Jag köpte flera roliga varianter för 29:-/st och såna där burkar som man liksom sprayar färgade "trådar" ur - jättekul. Det fanns massor av roliga saker till vårens kalas. Man kan förresten hitta de mest otippade sakerna på den butikskedjan - det mest förvånande var den gången då jag fick syn på en rulator bland alla matvarorna!  

Bäst att man inte har den här på sig under älgjakten, ha ha. Då passar nog den orangea halloween-hatten bättre i så fall. Ines favvo blev så klart den söta kanin-hatten.   
  
PS. Har inte fått glasögon permanent - det är bara mina terminalbrillor (i fall ni undrar).

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela