gikas

Oflyt på julklappsfronten

Publicerad 2010-12-03 23:55:36 i Allmänt

Nils och Ines kom och hämtade mig efter jobbet för att vi skulle handla de sista julklapparna. Tanken var att det skulle gå rätt snabbt för vi visste precis vad vi skulle köpa. Det gick åt pipsvängen totalt - allt jag hade planerat var slutsålt så jag kom hem tomhänt. Snacka om oflyt!

Det vore lätt till hands att gripas av jul-panik med tanke på att det inte är många dagar tills vi åker utomlands, men det får bli som det blir. Planen för helgen är i alla fall att vi ska åka till Nils pappa´s stuga där vi har fått lov att hugga en gran. Granen får dock vänta utomhus tills vi kommer hem, men för övrigt ska det pyntas ordentligt här hemma. Jag skulle också jättegärna vilja besöka julmarknaden på Norra Berget som är så otroligt mysig att gå på. Hoppas bara att temperaturen stiger något så man slipper frysa tårna av sig. Fast då kan man ju alltid gå stigen in till den lilla timmerkojan i skogen där man gräddar kolbullar och sjunger Dan Andersson-visor tillsammans. 
 
Nu ska jag kolla vädret på Lanzarote för kommande dagar, där lär vi åtminstone slippa frysa. Fick en kort sms-rapport från mor & far som redan är där. Det var fina pooler, mycket mat och dryck, lite mulet men varmt ändå. Låter toppen tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela