gikas

The Studio

Publicerad 2010-12-29 23:13:10 i Allmänt

I går ringde en kvinna och sa att en bekant till mig tipsat om mitt namn till en fotosession. Det skulle vara gratis och man kunde ta med en vän. Jag fick "kedjebrevs-vibbar" och skyllde på att jag inte hade tid att prata på arbetstid för att avsluta snabbt. Samtidigt ångrade jag att jag inte lyssnade klart för det lilla jag hörde lät ju onekligen ganska lockande. Som tur var så ringde hon upp igen idag och då ställde jag lite fler frågor och bad om företagsnamnet (för att kunna Googla på dem). 

Erbjudandet gällde "Modell för en dag" då man blir sminkad och fotograferad i tre olika outfits. Detta kostar inget utan det är själva bilderna man betalar för - om man vill ha dem vill säga. Det var inget köptvång. Läst mer på deras hemsida  http://thestudio.se/modell 

Vad kul det vore! Jag blev sugen på alla möjliga varianter; mor/barn, jag/Nils, coola bilder på Andréa, sensuella bilder på mig (både för min egen och Nils skull innan man blir på tok för gammal....så det är typ superbråttom). Fast det sistnämnda skulle innebära hårdträning först i minst ett halvår, inte alltför lite kläder, en kvinnlig fotograf och troligtvis ett stort glas vin innan för att jag skulle våga, ha ha. 

Företaget, The Studio, finns på flera orter i Sverige men det närmaste härifrån var Umeå så jag tyckte det var lite långt att åka. Däremot kan man ju hålla utkik när de är "On Tour" för då kommer de även till andra städer, inkl Sundsvall. Annars finns ju möjligheten att vi bokar en tid när vi är hos familjen i Stockholm. Ska absolut överväga saken.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela