gikas

Shopping-torsdag

Publicerad 2010-02-26 00:32:45 i Allmänt

I dag tog jag chansen att få en heldag för mig själv eftersom Nils kunde hämta Ines efter dagis. Målet var lämpliga kläder till skidåkningen och det lyckades jag hitta på Stadium´s vinterrea, där det även blev träningsskor för inomhusbruk och nya täckisar till Ella. Nu kan jag inte skylla på att det saknas utrustning för träning i alla fall.  

Efter det upptäckte jag att bokrean startat så då fyndade jag lite där också, några barnböcker till Ines, några "ge-bort" och "Familjens projektledare säger upp sig" som jag velat läsa länge. Det är kul med böcker och jag hoppas kunna skapa ett intresse hos Ines för man lär sig så otroligt mycket när man läser. Mina andra ungar har jag läst massor för, men ändå inte lyckats få dem att vilja läsa på egen hand, det är så mycket annat som lockar mer. Nils Frida däremot plöjer böcker på löpande band så förhoppningsvis smittar det av sig på lillasyster.     
 
Dagens fynd tog inte slut där för jag hittade även två söta klänningar, en till mig och en till Ines. Min är mörkblå i silkigt tyg med chiffong i samma nyans som knyts i halterneck över bysten. (Den är inte tvåfärgad som det ser ut på bilden). En riktigt snygg fest-klänning som blev min för en ynka 100-lapp på butiken "Rut m fl". Ines klänning är Fix från Lindex och kostade faktiskt lite mer än min 149:-. 


Förresten, under eftermiddagen pep det i telefonen och det var från DHL - de restade kläderna från Gangstar har kommit! Ska snabba mig och hämta dem i morgon för jag är såå nyfiken....Hoppas Majken chinos kommer i Ines storlek (fast sån´tur kan man väl inte ha?).

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela