gikas

Urk på burk

Publicerad 2010-02-17 13:20:37 i Allmänt

Nils tillverkar snus igen och det stinker i hela huset! I går kväll tände jag doftljus vid spisen och tyckte att det funkade rätt bra, men i morse var lukten mycket starkare så min taktik funkar inte längre. Om det inte varit mer eller mindre snöstormen ute så hade jag nog helst flytt iväg någonstans, men det bär också emot med tanke på vädret. Hoppas det slutar snöa till i kväll då jag ska på Gangstar-visning i Matfors.

Det är hemska 36 timmar då han ska fylla på sitt snusförråd, men man får väl härda ut och tänka på förtjänsten helt enkelt. Hoppas bara att inte ångorna påverkar Ines på något sätt. Jag tror inte det för hon leker som vanligt och verkar inte besvärad. (Jo, hon fick vara hemma från dagis i dag också som en ren säkerhetsåtgärd :)

Nu ska jag snart ta och ringa mina föräldrar som säkert sitter och kollar på vinter-OS, galet sportintresserade båda två. De kollar inte bara på sporten på tv utan har långa karriärer som aktiva själva. Om jag minns rätt så har båda åkt skidor, spelat fotboll och badminton. Nu mera är det golf som gäller. De tvingade ut mig i skidspåren ibland också, men det är först på senare år som jag gör det frivilligt. Annars var det fotboll och lite badminton som gällde för mig under uppväxten. Fotbollskarriären gick ganska bra, jag blev uttagen i distriktslag och fick tidigt spela med damlaget på Alnö som då var i högsta divisionen. Några år senare värvades jag till Sundsvalls DFF (SDFF) och var aktiv där tills jag var gravid i tredje månaden med äldsta sonen. Valde då att trappa ner, fick ett barn till och spelade några år med Svartviks IF, men med två små barn och mycket både hemma och på jobbet så blev det till sist ohållbart att fortsätta. Kände mig väldigt less på fotboll just då så det var inget svårt beslut att lägga av.  

Sedan dess har jag bara tränat sporadiskt, alldeles för lite om sanningen ska fram. Ett tag, när jag var runt 27-30 år så dansade jag ganska mycket och det var toppen för både kropp och själ, men sen har det sakta men säkert gått utför. Nu har latmasken har tagit över totalt tror jag. Blir så arg på mig själv, för när jag väl kommer iväg så gillar jag ju att träna och mår toppen efteråt. Tänk vad härligt det vore att få lite muskler och kondition igen. Kanske ska slänga mig ner på golvet och köra lite situps här och nu?! Nä just ja, skulle ju ringa mor och far, träningen får vänta... 

   




  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela