gikas

Kallt igen

Publicerad 2010-01-14 22:52:39 i Allmänt

Attans kyla som inte riktigt vill ge med sig. Nu är det runt 20 grader minus igen så någon skidåkning var inte aktuell idag. För en gångs skull var faktiskt Nils och jag hemma samtidigt och Ines skulle på dagis så då åkte vi till stan en sväng på tu man hand. Jag hade först tid för massage på Atlas, men efteråt kollade vi på sportprylar och lite annan rea innan vi käkade lunch på "Donken" (som ungarna kallar Mc´Donalds).

Jag märkte igår att jag behöver lite lämpligare skidkläder än min tjocka täckdress, så jag kollade i huvudsak efter lite sånt, men det var inget de reade redan nu eftersom det fortfarande är högsäsong. Känner mig ytterst tveksam till att klämma in mig i ett par tighta skidbrallor, men det kanske ändå är det skönaste att ha på sig (bara de har stretch och är vindtäta). Bestämde mig för att kolla runt efter lite fler alternativ innan jag slår till. Ett par tunnare skidhandskar blev det i alla fall. 

Nu i helgen blir det nog ingen åkning heller för Nils jobbar natt och de större barnen växlar boende så Ines och får klara oss på egen hand. Få satsa på snowraceråkning i stället. Dra kälken i uppförsbackarna ger ju bra motion det också. 

Nä nu ska jag brassa en brasa innan sänggåendet så det inte är alltför iskallt när vi kliver upp, sedan ska Egon ut på nattprommis. Den stackaren hade ett epilepsianfall i morse så jag fick hoppa direkt ur sängen och sätta mig med honom på kalla golvet för att han skulle känna sig tryggare. Han ser riktigt olycklig och rädd ut när det händer. Det strider väl totalt mot alla instinkter att tappa kontrollen så där. I en flock kan andra hundar bli riktigt aggresiva mot en som visar sjukdomstecken. Det är jobbigt att se honom lida även om vi vet att anfallen i sig är ofarliga.   

    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela