gikas

Nu blev det spännande igen

Publicerad 2010-01-11 21:46:55 i Allmänt

Idag ringde de från Kontorsfixarna och sa att de fått in två jobb som de matchar mig emot. Det ena är en uthyrning och det andra en rekrytering, det är två olika företag. Nu hoppas jag få komma på intervju snart så det blir en spännande väntan tills de ringer igen. Vilka företag det handlar om är hemligt, men jag kan säga att båda är bekanta för mig. 

...Oj oj, precis nyss ringde vd:n på det ena företaget och berättade att jag verkade intressant genom att jag har den bakgrund de efterfrågar. Däremot jobbar de en del i Excel och där kunde jag inte skryta om någon större erfarenhet. Jag har förstått att det är en kunskap jag måste skaffa mig för det efterfrågas i princip på alla jobb numera. Ska ringa min handläggare på Trygghetsrådet redan i morgon och se om de kan hjälpa mig med en utbildning illa kvickt. 

När Ines fyllde 2 år insåg jag att jag faktiskt inte har jobbat sedan dess heller, det känns lite kymigt att kastas ut i hetluften direkt med krav på att kunna fixa det mesta på egen hand genom att företagen ofta varken har väldigt begränsad tid och möjlighet att lära upp nya personer. Jag får lita till att mycket av det jag gjort tidigare sitter i ryggmärgen. 

   

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-01-12 08:55:27

Du vad spännande det låter,kommer att gå galant!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela