gikas

De backade...igen

Publicerad 2010-01-30 11:07:42 i Allmänt

Pratade med Kontorsfixarna igår ang deltidsjobbet som jag mer eller mindre blev erbjuden, nu verkar de ha svängt igen och vill avvakta eftersom företaget som söker folk inte verkar riktigt klara över hur de vill ha det, hyra personal eller inte är visst frågan. Eftersom det blev likadant sist så börjar jag tro att de här bemanningsföretagen inte riktigt har sina uppdrag spikade eftersom de lämnar många frågor obesvarade och eftersom de kan vackla så här. Fast jag ser varje jobbkontakt som ett steg närmare en ny anställning så jag tror fortfarande att det kommer en lösning snart. När, var och hur återstår att se.

Helst vill jag ju ha en heltid eftersom man inte får stämpla upp som anställd i ett bemanningsföretag. Rent allmänt får man bara stämpla upp i 75 dagar om man får ett deltidsjobb och det är så knäppa regler kring det där att många drar sig för att jobba strödagar. Alla parter på arbetsmarknaden tycker däremot att det vore ju bättre som arbetslös att få jobba lite än inte alls utan att man ska riskera att förlora något på det. Tanken med reglerna var från början att tvinga företagen att heltidsanställa, men så har det ju inte blivit och man kan verkligen hoppas att reglerna ses över.         

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela