gikas

Piratkul

Publicerad 2010-07-24 12:52:18 i Allmänt

Det är inte bara ungarna som har kul på studsmattan - kolla in stilen, hi hi.

Det är grym motion att studsa, faktiskt riktigt jobbigt, man tränar både flåset och musklerna (eftersom man måste balansera hela tiden - lite samma effekt som yogaställningar skulle jag tro). Tur man har barnen att "skylla" på när man står där och hoppar upp och ner med dallrande lår och statiskt hår som spretar åt alla håll. Lärde mig ett trix idag; nu kan jag sätta mig på rumpan och ställa mig på benen direkt efter studsen - coooolt va! (hi hi) 

För Ines är det också jättebra träning för barn med hennes synfel kan tydligen ha lite dålig balans. Hon stortrivs på mattan och hoppar gärna flera gånger om dagen. Idag tränade vi med lappen på det minst skelande ögat. Passade väldigt bra med sailor-tröja på en liten pirat. 



En timme om dagen ska Ines ha lappen för ögat, detta för att träna upp det sämre ögat. Tyvärr var det inte så populärt från början så vi har låtit henne vänja sig i maklig takt. Eftersom hon är liten så är hon dock ganska anpassningsbar. Använder man den i samband med lek så får hon annat att focusera på. Idag och igår gick det rätt bra med lappen så då hänger det mest på att vi föräldrar ska komma ihåg att sätta på den varje dag. På med lappen, av med blöjan - en annan träning vi har påbörjat lite smått med ett inte alltför lyckat resultat. Säkert 6-7 pölar att torka upp och typ alla brallor i tvätten. Nåja, det är ingen brådska det heller, tids nog är lilla piraten redo. För min del kan hon gärna få vara "bebis" lite till, tiden går så fort ändå.      
  
 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela