gikas

Handy man

Publicerad 2010-07-29 20:16:05 i Allmänt

Jag har en alldeles egen "handy man" här hemma. Han kan verkligen fixa det mesta....om han bara vill....eller blir övertalad. Oftast det senare. Som den här gången då jag fick idén om en lite mer ombonad och insynsskyddad uteplats eftersom den ligger så nära vägen, en slags skärmvägg som är löstagbar inför vintern. Vi kändes oss för snåla för att köpa en färdig (de är faktiskt både dyra och fula) så Nils satte igång och konstruerade en egen variant enligt mina visioner. Ramen täcks av tunnare rimpor som han fick klyva till själv och det blev nästan 100 m kapning innan det var klart räknade han ut.

Det har tagit betydligt längre tid än vad han räknade med, men nu är det bara mitt jobb kvar innan den kan sättas upp - målningen. Gissar att många som passerar vårt hus undrar vad det är vi håller på och bygger eftersom den stått på altanen nästan hela sommaren. Precis som mina möbler som fortfarande inte är färdigmålade. Trots ambitionerna så finns det inte så mycket tid över på kvällarna när jag kommer hem från jobbet och Nils satsar stenhårt på att få båten målad så det går många timmar dit också. Suck! Alltså kan jag glad bara vi hinner sitta där och mysa några kvällar den här sommaren i alla fall. Ser bilden framför mig att det kommer att bli riktigt bra till slut.    
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela