gikas

Sommar med Ernst

Publicerad 2010-07-08 22:41:47 i Allmänt

Han säger mycket knäppa saker, men jag är allt lite förtjust i Ernst i alla fall - jag gillar hans idéer, snacka om kreativ. Dessutom använder han mycket naturmaterial och det tycker jag är så otroligt snyggt. Mycket sten och trä. Undrar om han verkligen är en sådan livsnjutare i verkligheten när kamerorna stängs av? I kvällens program gjorde han bl a snygga krukor av sten-golvplattor och bakade ett mjukt bröd som inspirerade mig. Han stekte brödet direkt i stekpannan så det verkade inte speciellt bökigt att göra. Ska kanske kolla efter receptet.

Det blir inte att man ser så mycket på tv under sommaren, men just ikväll blev det först Ernst och sedan blev det Simon & Thomas med ännu mer inredningsinspiration. Älskar deras tjäbbel, äkta makar emellan.

Tänker ibland på hur det vore om Nils och jag skulle jobba tillsammans hela dagarna, det skulle aldrig gå, vi skulle bråka konstant. Jag vill planera ordentligt, hitta snygga och genomtänkta lösningar medan han bara vill sätta igång och lösa problemen när de kommer.  Annars skulle vi vara ett perfekt team för när vi väl gör något så blir det oftast riktigt bra, jag står oftast för ideérna och han är händig på de flesta plan. 

Köket har vi gruvat oss över i flera år nu, speciellt jag, men nu börjar det bli mer än nödvändigt att göra slag i saken. Köket är ju liksom hemmets hjärta och det måste fungera bra. Får jag klart med förlängning på jobbet så kan en renovering bli verklighet. Problemet är egentligen bara att jag skulle vilja leja in lite hjälp för att Nils inte ska känna att ett sånt projekt konkurrerar med båtbygget om hans tid, medan han ser till kostnaden och hellre vill göra allt själv. Risken är att det antingen blir genvägar eller att det drar ut på tiden innan det är klart, inget av det känns bra för mig. Ett nytt kök måste få kosta en slant, men det höjer ju samtidigt husets värde så man får se det som en investering. Återstår att se om jag kan få Nils att också se det så. Fast jag tror faktiskt att han också längtar tills det är klart.     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela