gikas

Blekfis

Publicerad 2010-06-27 23:22:49 i Allmänt

Jag är fortfarande vit som ett nyblekt lakan trots att halva sommaren snart gått, men idag tog jag faktiskt chansen att åtminstone påbörja brännan. Ines sov och alla andra var tillfälligt utflugna så då passade jag på att slänga mig ner på en handduk till tonerna av min nya idol - Adam Lambert. Killen har en fantstisk röst och några riktigt grymma låtar. Han var med som mentor i ett av American Idol-programmen och han verkade till råga på allt vara en väldigt trevlig och enkel kille, såna förtjänar framgång tycker jag.

Det var lagom att "vändsteka" i kanske en timme för annars hade jag säkert bränt mig. Efter det kom gänget tillbaka och då hade vi lovat Ella & Frida ett vattenkrig. Fram med puffrorna bara, pumpgevär modell större. Vi köpte 6-7 st ´på Clas Ohlsson´s utförsäljning i fjol - så att alla kan vara med tänkte vi. Man blir som barn på nytt med ett låssaskrig på tomten, jag och Nils mot tjejerna. Det började dessvärre med att jag halkade i slänten och liggandes fick ta emot en halv tank vatten från vardera tjejerna....brrr, iskallt! Fast innan det var klart var vi nog lika blöta allihop så det var svårt att avgöra vilka som vann. Kul hade vi i alla fall. 

På kvällen fick vi trevliga besök; först Maria och Amanda, sedan Åsa och Ines favoritbebis Charlie och sist men inte minst Annika N med familj som skulle hämta en av våra svartvinbärsbuskar (som ändå stod i vägen för Ines sandlåda). Det passade ju bra att jag hade bakat en stor långpanna med havretosca-kaka just idag när vi fick så mycket "främmen" :)  

I går var det också en kul dag. Ines och jag var först på 2-års kalas och efter det blev det grillning och krocket med de stora barnen här hemma. Jag hann kanske inte med så många av mina tänkta "måsten" under helgen, men det må vara hänt för det har varit fint väder och många roliga aktiviteter så jag känner mig nöjd ändå. Nu väntar en vecka med jobb så ska det bli någon mer solning så måste jag passa på under luncherna. Vi har en hamnpark alldeles utanför så där kan man säkert slänga sig ner en stund på en picnicfilt och ha det gott. Lunch i det gröna kanske..... 
       

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela