gikas

Regnig dag i Birsta

Publicerad 2010-06-13 01:39:02 i Allmänt

Mamma, pappa och brorsan kom igår kväll. Med sig hade de en cykel och en stor buske till mig. Fattar inte att allt gick in i bilen men mamma är en mästare på att packa praktiskt så hon lyckades med det omöjliga. Hann precis få ner busken i jorden i morse innan det började regna och det blev precis så bra som tänkt mig, genast mer "ombonad" känsla. 

Med tanke på det trista vädret så passade det utmärkt med shopping i Birsta. Pappa valde att vara hemma med Ines, medan mamma, André, Ella och Frida hängde med mig. Det enda jag köpte till mig själv var ett par korallröda byxor från JC som blir en härlig färgklick i sommar. I samma butik skedde faktiskt ett mindre under; Vi hittade ett par snygga, snäva jeans som satt som en smäck på Ella, stl 23 tum! Vanligtvis brukar vi få jaga runt hela stan efter tillräckligt smala byxor, hon är ju så otroligt tunn tjejen. Jag förstår att Ella vill ha samma typ av stuprör som alla andra, men med en midja som kräver betydligt mindre storlek än vad som passar i benlängd så brukar det sluta i en knappt godtagbar kompromiss för att hon ska ha några byxor överhuvudtaget, de blir aldrig tighta nog tycker hon. Nu var lyckan total när mormor köpte jeansen åt henne i försenad födelsedagspresent. Tack mamma och tack JC säger jag!

Andréa har bland jättemånga sökanden lyckats få jobb på Mc´Donalds i Birsta, så det är jätteroligt för henne. Självklart passade vi på att köpa lunch av henne när vi behövde en paus i shoppingen. 

Hon skötte beställningen som ett riktigt proffs tyckte vi - Bra jobbat gumsan! 

Undrar hur långt man går under en heldag med shopping? Det kändes i alla fall i benen när vi kom hem. Var skönt att sitta och ta det lugnt ett tag innan middagen skulle fixas. Mamma och Ines grejade efterrätten som blev så här fin.

Ines åt upp två bitar i ett nafs så tårta gillar hon verkligen. Efter maten spelade vi Plump som vi brukar, det har liksom blivit ett krav från ungarnas sida att vi ska spela kort eller något annat sällskapsspel när vi är med mormor och morfar. Alltid lika kul, men den här gången blev det dessvärre torsk för mig.    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela