gikas

Glädjeskutt

Publicerad 2010-06-29 23:29:03 i Allmänt

Måste få visa en bild på Ines som jag tog då vi var på väg till dagis. Tänk om vi vuxna kunde tycka att det är lika roligt att få gå till jobbet varje morgon att man kunde skutta och klappa händerna av glädje. 

Fast just den här morgonen när jag parkerat bilen och passerade gästhamnen så kändes det som att vara utomlands, verkligen helt underbart. Jag måste säga att vi kunde inte ha fått bättre lokaler, särskilt nu i sommar. Man har nära till allt, vi kan välja mellan att titta på vatten och båtar, sola i parken, äta på uteservering, ta en glass, shoppa eller ta en promenad på lunchen. Det här är utsikten från mitt fönster:
 
Eftersom jag sitter stilla mest hela dagarna nu och det är mycket fika så inser jag att det är mer eller mindre ett måste att rycka upp häcken och börja träna. Team Sportia som ska stänga butiken i stan hade halva reapriset idag och jag hittade faktiskt ett par såna där MTB-skor med rundad sula som ska vara så effektiva att promenera i. Det var bara ett problem, vänsterskon var försvunnen i min storlek. De skulle ringa om den dyker upp så då får jag köpa dem för 600:- (i stället för närmare 2000:- som de normalt kostar, 1200:- på rean). 

Har hittat några andra sportiga fynd också de senaste dagarna (så nu finns det snart inga ursäkter kvar).

En träningströja till Nils, en ny sportbh (äntligen), gångstavar. Hoppas börja använda dem. Kanske ihop med MTB-skorna så jag blir riktigt "fit" (hi hi). Alltihop från Stadiums rea. De höga skinnstövlarna är kanske inte så sportiga, men de hade jag riktig röta att hitta på Bianco´s sista utförsäljning innan de stänger, betalade 200:-(ord 1900:-!) och eftersom de hade "tag 2 betala 1" så fick jag ett par tuffa skor åt Ella på köpet. Efter den affären gjorde jag faktiskt några glädjeskutt jag också.  

    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela