gikas

Ge tjejen ett jobb

Publicerad 2010-03-22 16:54:12 i Allmänt

I förmiddags var jag på Stadshuset i ett seminarium som Trygghetsrådet anordnade. Ämnet var sociala medier och användandet av dessa i jakten på ett jobb. Vi fick lyssna till två föredragshållare, en tjej från Sigma och killen som startade den uppmärksammade bloggen "Ge grabben ett jobb". Att hans blogg fick en sån genomslagskraft berodde nog mycket på att han var bland de första att nyttja sitt nätverk inom den digitala världen på detta sätt. Det dröjde inte länge innan det första jobbförslaget dök upp och han knöt rekordsnabbt många viktiga kontakter. Båda föredragshållarna jobbade idag inom PR-branschen och med tanke på att det är någonstans där jag egentligen skulle vilja vara så var det både intressant och inspirerande att lyssna till dem. 

Ibland känns det solklart att jag bara måste sadla om helt och byta inriktning på mitt arbetsliv, men så faller jag tillbaka och vågar inte riktigt ta klivet bara för att jag inte är fullkomligt klar över exakt vad jag vill göra. Tänker att det blir nog bra bara jag får byta miljö, då kan jag jobba vidare med administration och allt är lugnt och tryggt. Varför ska man vara en sån fegis för? Andra vågar ju, andra kan ju...varför inte jag?? Måste boka in en ny tid på lär- och vägledningscentrum och se om jag kan få hjälp i min rådvillighet.

Skulle jag inte hitta rätt gällande omskolning så börjar det snart bli hög tid att "ge tjejen ett jobb" för nu har jag varit arbetslös i ett halvår.

Fast jag måste erkänna att jag inte alls lider av att vara hemma heller, tiden med Ines är minst lika värdefull och småbarnstiden går ju så otroligt snabbt förbi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela