gikas

Vadslagning

Publicerad 2010-03-07 20:35:11 i Allmänt

Nu blir det några tuffa veckor/månader framöver. Nils och jag har nämligen slagit vad om vem som kan gå ner 5 kg först. Min idé eftersom jag vill vill komma i bättre form och behöver en sporre för att komma igång. Tanken är inte att vi ska banta utan snarare att vi ska tänka lite mer på vad vi stoppar i oss och samtidigt röra på oss mer. Både Nils och jag är tävlingsmänniskor så det lär bli en hård kamp med många psykningar innan vinnaren kan koras och få sitt fina pris. Vad det blir ska var och en fundera på tills i morgon. Vad ska jag hitta på tro...? 

Invägningen gjordes direkt och jag börjar på 65,2 kg, Nils ligger på 86,4 kg - vi ska alltså ner till 60 resp 81 kg med reservation för en liten avrundning. Jag blev inspirerad av Vasaloppsåkarna och rivstartade med en runda i skidspåret. Nils var inte sen att ta efter så man kan säga att vi ligger precis lika just nu. Nästa vägningstillfälle blir kommande söndag. Passar bra att det är sportlovsvecka för då är ju hela familjen lite extra aktiv.     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela