gikas

Ny cykel

Publicerad 2010-05-02 14:19:29 i Allmänt

I går åkte vi till Birsta för att hämta en cykel jag reserverat genom reklambladet vi fått från Team Sportia, en Sjösala Amanda s k "mormorsmodell". Jag blev lite besviken då den bara fanns i svart för jag är så himla trött på den färgen rent allmänt och all smuts syns ju så väl, men det här var den sista så jag hade inget val. 3995:- var ett bra pris i alla fall.    

Jag ska provcykla lite mer hemma innan jag bestämmer mig för att behålla den, för drömcykeln är egentligen en Cresent Maria eller Lena, vit eller champagne-färgad. Kolla vilken underbar bike! 

Den är betydligt dyrare än Sjösala-cykeln om man ska köpa en ny, men jag tänkte i så fall jaga en på Blocket som är mer eller mindre nyskick och då blir det i stort samma pengar som Amanda´n. Cresent är ju ett rejält och pålitligt märke som håller i längden medan Sjösala är lite mer av en budget-variant även om de säkert slår Biltema´s lågpriscyklar i alla fall. En sån variant hade jag tidigare och den blev ganska fort risig och kändes vinglig att cykla på, tyckte jag. Fördelen var att man slapp vara rädd om den. Nu vill jag har en stabil modell som håller i minst 10 år framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela