gikas

Tuff vecka

Publicerad 2010-05-22 00:28:23 i Allmänt

Som ni märkt har jag inte varit så flitig bloggare den här veckan. Har helt enkelt inte hunnit med det. Vi har mycket att göra på jobbet och det är minst lika mycket hemma när man kommer hem. Ibland önskar jag att man hade möjlighet att jobba deltid för att ha lite mer tid för hem och barn, men samtidigt behövs inkomsten. Det är bara så tråkigt att komma hem runt halv sex, äta middag och sen ska Ines sova vid sju - vi hinner knappt ses. Inte jag och Nils heller för den delen. Nu i helgen jobbar han 12-timmars nattskift och då ses vi bara över middagen i princip.  

Nu har han till råga på allt hittat på att han ska åka till sin kusin i Trosa hela nästa helg så jag ska erkänna att jag inte jublade precis. Vi har hur mycket som helst som skulle behöva göras här hemma innan sommaren är här och han har själv sagt att han måste jobba intensivt med båten för att hinna måla den i år. Jag skulle mycket hellre se att vi kunde åka på en liten tripp tillsammans längre fram. Får se om han tar sitt förnuft till fånga och stannar hemma.    

Nu är det i alla fall helgledigt och det känns härligt. Ska passa på och hitta på något kul med lill-skruttan i morgon när Nils ändå ska sova efter nattskiftet. Fyndade en Bobby car med släp för 100 spänn på Fyndlagret så vi kanske ska köra lite bil. 

Apropå köra bil; Nu har Andréa börjat övningsköra med mig. Vi tränade start och stopp på den stora Gärdeparkeringen och det gick faktiskt hyfsat bra. Några skutt, rivstarter och motorstopp så klart, men snart sitter det där. Kul hade vi i alla fall. Jag var ju gravid med Ines när Pontus övningskörde så då blev det mer andra som åkte med, nu passar det bättre att jag är "co-driver" den här gången. Lite svårt är det allt att lära ut sånt som man inte tänker på numera när man kör bil, det är mycket som känns självklart när man har rutin bakom ratten.
       

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela