gikas

Fredag

Publicerad 2010-05-15 00:34:09 i Allmänt

I går var vi hos några vänner och surrade över lite vin, jättetrevligt. Till kaffet fick Nils en liten whiskey och i ett obevakat ögonblick så greppade Ines blixtsnabbt det lilla glaset och tog sig en klunk! Det såg inte ut att smaka så vidare gott av minen att döma men om det var det som gjorde att hon höll låda hela kvällen och inte slocknade förrän vid midnatt låter vi vara osagt. Hon hade i alla fall jätteroligt och verkar inte ens bakis idag så jag tror inte vi behöver oroa oss över klunken. 

Trist väder ute så vi tog det bara lugnt fram till eftermiddagen då vi åkte till stan och köpte olja till altanen. Hade tänkt fixa uppfräschningen idag när vi båda var lediga, men det blev ju inte så lämpligt när det regnade och var allmänt fuktigt i luften. Nu har vi i alla fall allt som krävs hemma så det är bara att köra igång när det blir torrt.  

Min tanke är att vi ska sätta upp lite insynsskydd också, men jag får väl se hur långt Nils är med på noterna. Får jag som jag vill så blir det ett klart lyft både estetiskt och trivselmässigt, hoppas han känner detsamma.  

Fick en trevlig överraskning på kvällen; grannarna med vänner tittade över på Buzz-turnering. Blev torsk för mig och Nils, men det bjuder vi på.....för den här gången :)



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela