gikas

Fest hos faster & farbror

Publicerad 2010-11-22 23:11:04 i Allmänt

Den långa bilresan till Skellefteå gick bra, Ines sov säkert 2 timmar i sträck både dit och hem och däremellan roade vi oss med julsånger och lite disco när det blev en bra låt på radion. Vi gjorde också stopp för att äta och efter det var det bara glatt i baksätet. När vi äntligen kom fram var det födelsedagsmiddag för pappa hos min faster och hennes man som bor i en superfin lägenhet med utsikt över Skellefteälven. Mina kusiner och deras familjer var också där liksom min morbror och hans sambo. Vi fick också hälsa på en riktigt sötnos till hund. 

Efter fantastiskt god mat så blev det födelsedagstårta till efterrätt. Gissa om det var någon som var sugen...


Mamma, Ines och Ulf är imponerade över faster Anki´s härliga tårta. Självklart fick födelsedagsjubilaren presenter också på sin 70-årsdag. Ines hjälper till och sjunger gärna "Ja må han leva..." för sin älskade Moffa. 

Kortet han fick från sin syster sa "Inte gammal bara född för tidigt" - så sant. 

Min kusin Marie jobbar med utvecklingsstörda barn och har lärt sig språkförtydligande tecken som hon visade mig och Ines. Jag tror att det här är "kanin"...eller hur var det nu Marie? 

Ines vill ta kort på Mommo, Mamma och Moffa och lyckades efter åtskilliga försök få med oss alla tre.

Jag vet ju att ni i Skellefteå kikar in här ibland så därför vill jag passa på att tacka så hemskt mycket för senast. Det var jättekul att få träffa er allihop och maten var fantastisk, tusen tack! Kramar från mig och Ines.
 
  

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2010-11-24 21:31:58

Tack för att ni kom! Det var roligt.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela