gikas

Kallt!

Publicerad 2010-11-16 23:33:09 i Allmänt

När jag var tonåring så var det helt ute med mössa och med mitt tunna hår som enda skydd mot kylan så var det inte konstigt att jag nära nog förfrös mina stackars öron. Jag är helt övertygad om att det är därför de blir röda som stoppljus så fort jag varit ute i minsta kyla. Snyggt. Not! Tur att man blir klokare med åren och inser att mössa är nödvändigt (trots att jag ser ut som en äggskalle i de flesta modeller). Jag överlever trots att frisyren blir helt crazy när jag tar av mig den. Det är skönt med varma kläder nu när temperaturen kryper neråt. Jag blev sugen på att beställa hem de här supermysiga vantarna som har kommit in som en nyhet hos House of Lola, 220:-. 
     
Jag trivs jättebra i min nya hårfärg, men har upptäckt en nackdel. Jag passar inte längre i flera av mina plagg och skulle behöva en annan färgskala där också - koppar, vinrött, gröna och bruna toner vore snyggt. Jag får satsa på några halsdukar och enkla toppar i rätt nyanser så behöver inte förändringen bli så kostsam. Halsdukar är ju också skönt när det är kallt ute.   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela