gikas

Skyltsöndag

Publicerad 2010-11-28 22:08:03 i Allmänt

Det var jättefint ordnat på stan idag, en mysig gammeldags stämning med mycket ljus, torgstånd, tomtar, julmusik, glögg och häst med vagn.


Julgranen på stora torget var magnifik. Dessvärre var det så kallt att man inte kunde vara ute några längre stunder. Jag tyckte verkligen synd om alla försäljare i sina torgstånd.  

Ines gjorde stora ögon och tyckte allt var jättespännande, fast när vi träffade två tomtar på samma gång så blev det lite väl läskigt så då skrek hon i högan sky. På behörigt avstånd vågade hon öppna paketet hon fått och då var plötsligt tomtarna hennes kompisar igen.

Ines verkade gilla leksaksaffären Krabats fina skyltning. De har fantastiskt söta och välgjorda dockor i olika storlekar.  

Jag tyckte synd om Ella som blev tvungen att klä av sig och prova bikini mitt i sprängkalla vintern, men vi hittade i alla fall en på Stadium till slut. Jag måste bara sy in överdelen lite innan vi åker så blir den perfekt. Vi var också ute efter var sin sval klänning, men där gick vi dessvärre bet och fick abrupt avsluta shoppingen när brandlarmet plötsligt ljöd i IN-Gallerian. Det är lätt hänt att folk inte tar sånt på allvar, men när vi började känna doften av brandrök så insåg vi att det faktiskt var på riktigt och skyndade därför på stegen mot närmaste utgång. Tror dock inte att det var någon större fara för vi såg ingen eld.  

Vi valde i stället att fortsätta till Birsta och där hittade jag några plagg i brända toner som kompletterar och livar upp de svarta plagg som jag redan har i garderoben. De här färgerna hade jag inte ens tittat åt som blondin men nu blir de kanon till min nya hårfärg.   
 
Linne Gina Tricot 99:-, Mörkt vinröd halsduk med lite glitter 120:-, topp 100:- och blanka tights 150:- från Monki.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela