gikas

Kladdkaka

Publicerad 2010-10-06 23:44:14 i Allmänt

Det sägs att man måste bjuda på fika när man är ny på en arbetsplats. Jag har visserligen redan gjort "min plikt" i våras då jag började på jobbet, men tänkte att de kanske ska få en kaka till nu när jag blir Life:are på riktigt i morgon. Då går jag på mitt vikariat som sträcker sig t o m februari nästa år, kanske längre. 

Sagt och gjort så snodde jag ihop en kladdkaka i långpannan. Problemet var bara att det inte stod i receptet hur länge den skulle vara inne i ugnen vilket gjorde att den gräddades för länge och tappade sin "kladdighet" - skit också! Fast kakmonstren på jobbet blir nog glada ändå och med lite grädde och kaffe till så funkar den. 

I morgon ska vi få besök av en hälsorådgivare (eller vad det heter) så då ska vi bl a få prova på stretching som passar oss stillasittande kontorsråttor med stela skuldror och nackar. Berättar mer om detta, men nu måste jag bara komma i säng. Sov så gott allihop!   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela