gikas

Mera Kos

Publicerad 2010-10-21 22:38:31 i Allmänt

Vad gjorde vi mer? På lördagskvällen var det stor avslutningsfest. Vi klädde upp oss lite extra och laddade på hotellrummet (men tyvärr saknades halva gänget, men de skulle vi ju träffa senare).  

När vi kom till hotellet visade det sig att det var en slumpartad bordsplacering så det var bara att vinka bye bye till tjejerna och leta upp sitt bord. Jag fick en trevlig kille i 30-årsåldern till bordskavaljer, det visade sig att han jobbade för en av koncernens storägare så man fick allt räta på ryggen och hålla sig skärpt för att hänga med i vissa samtalsämnen. Det var dessutom en fyra rätters middag så det gällde att hålla koll på etiketten (något som min bordsgranne på andra sidan hade vissa problem med). "Tack mamma och pappa för allt ni lärt mig" tänkte jag. 

Det blev en extremt långdragen middag då kaffet serverades först halv ett på natten. Visserligen hade det varit en del underhållning mellan rätterna, men det blev ändå lite avslaget innan alla fick resa sig och dansen tog vid. Trevligt, men inte mer. Då var barbeque-festen dagen innan betydligt roligare. 

Dagen efter var vi några stycken som valde att göra en utflykt till Kos stad. Jag ville se om jag kände igen mig sedan jag var där och partade i 18-årsåldern. Hamnstråket var väl dessvärre det enda som kändes lite bekant. 
    



Grekiska specialiteter presenterade på en riktigt charmigt ställe. Jag gillade även markanden på torget där det doftade underbart av olivolja och kryddor. Hade inte min lilla resväska redan varit proppfull så hade jag kunnat handla med mig en massa gott hem.

Flyget hem blev ordentligt försenat och efter en kämpig bilresa de 42 milen hem ifrån Stockolm så var vi inte framme förrän vid 5-tiden på morgonen. Jag klev upp åtta och åkte till jobbet. Kan säga att det tog nästan två dygn innan koppen och hjärnan återhämtat sig efter dessa dagar med alldeles för lite sömn. Fast det var det värt - alla är jättenöjda med resan och har fått mycket med sig hem i bagaget - inte bara varuprover och taxfreedryck, utan först och främst inspiration till att försöka uppnå den där balansen mellan kost, vila, motion och en ny energi att ta sig an nya utmaningar på jobbet, "Life is Life".

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela