gikas

Hygienprodukter

Publicerad 2010-09-14 08:16:02 i Allmänt

Hur många olika produkter har man egentligen? Jag tog en titt på badkarskanten i morse och kollade in utbudet.

Det är produkter för ansikte, kropp, rakning, smink, nagelvård, solskydd, fotvård och hårstyling. Badkarskanten räcker inte till så vi har ett högskåp fullt också. Eftersom vi är så många i familjen (inte minst tjejer) så finns det ofta flera sorter av samma typ av produkt bara för att passa olika hud- och hårtyp. Suck, undrar hur många giftiga kemikalier vi egentligen har i vårat badrum? Undrar hur mycket av detta vi behöver, undrar vilka som faktiskt fyller sin funktion? Tittar man i stället med tandborstarna så kan man tro att vi är 10 pers i familjen, undrar vem som äger allihop? En utrensning bland allt detta kanske vore på sin plats. 

Inte varje dag förresten som man har tid att sitta och skriva ett blogginlägg på morgonen. Anledningen är att jag gjorde bort mig en aning då jag totalt hade glömt att dagis öppnar senare idag p g a personalens planeringstid. Klantigt! Det var bara att vända hemåt igen och tacka sin lyckliga stjärna för att vi har flextid på jobbet. Samtidigt var det riktigt mysigt att få sätta sig i lugn och ro med en kopp te och min älskade lilla unge - vilken bonus!  

    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela