gikas

Mitt nya hår

Publicerad 2010-09-03 21:37:21 i Allmänt

Efter flera års velande fram och tillbaka så bestämde jag mig äntligen för att fylla ut håret. Det var Emma på Sprej som peppade mig och försäkrade att det skulle funka hur bra som helst. 

Så här såg det ut "före" (har sparat ut mina tunna testar just av den här anledningen):
  
Här är mitt nya hår, redo att limmas fast:


Halvvägs klart (men så här långt och stripigt ska det ju inte vara).  

När Emma limmat fast alla tränsarna och klippt klart så blev slutresutatet så här:


Nu har jag ungefär dubbelt så tjockt (men fortfarande ganska tunt bara för att det ska se naturligt ut) och längre än vad jag någonsin haft (vad jag minns i alla fall). Blev riktigt nöjd med slutresultatet, hoppas bara att jag vänjer mig snabbt så att "peruk-känslan" försvinner och att mitt egna hår håller för påfrestningen. Får passa på att njuta så länge det går. Sedan får vi se, funkar det bra så kan det lätt bli ett beroende, funkar det dåligt så klipper jag mig kort - det är inte helt fel det heller. Nu har jag i alla fall provat.   

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-04 23:21:26

Hej Erica!

Klokt av dig att vänta med extrahåret till du kom hem från semestern. Hanna fixade långt hår i sommar och det har funkat bra. Håret blev däremot till en enda stor tjorv när hon badade i saltvatten i Turkiet. KOm hem med betydligt kortare hår ;)

// Marie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela