gikas

Njuter av tystnaden

Publicerad 2010-09-05 01:46:06 i Allmänt

Jag är en sån som trivs allra bäst när det händer saker, men emellanåt så kan det vara skönt att få en stund helt för sig själv. Just nu sitter jag och sippar på ett halvt glas vin och bara njuter av tystnaden. Ella och Ines sover efter en halv dag i Birsta och resten av kvällen hemma hos Annika L, båda tjejerna slocknade i bilen på väg hem. 

Vi började med lunch på Ikea och sedan fick jag hjälp av Ella att handla lite smått och gott till hemmet. Måste säga att hon har bra smak den tjejen... och hon är så säker på vad hon gillar och inte. Så fort jag började vela om vi t e x skulle köpa den eller den skålen så bestämde hon snabbt att DEN var snyggast "därför att...". Jag insåg att hon hade rätt och slog till. Det blev även genomskinliga efterrättsskålar, dessertskedar, servetter, glas, doftljus, en tillbringare och lite annat smått och gott i kundvagnen innan det var klart. Det roliga med Ikea är ju inte bara helt ok design utan även de låga priserna som gör att man faktiskt kan köpa hem allt man behöver i ett enda bräde. 

Jag som haft total torka på heminredningsområdet känner att det börjar bli dags att göra något igen. Hänger det kanske ihop med hösten att man liksom vill mysa till det inomhus nu när kylan kommer? Jag försöker tänka i lite nya banor och hitta lösningar som jag aldrig har tänkt på förut. Skulle nog helst av allt vilja riva en vägg, vet bara inte vilken... 

Här är lite fler bilder från dagen:

Inte bara en ballong utan TVÅ, det är lycka det!


Tur att de har bra med toaletter i Birsta, för ibland blir det brådis, hi hi

Efter middag på "Donken" åkte vi som sagt till Annika L och kollade in hennes nya lya. Kul att ses för det var ett tag sen sist. Det enda tråkiga var att Egon inte hade vett att uppföra sig utan surnade till och nafsade mot Annika´s 18-åriga dotter Malin. Tjejen är hundvan och verkade ta det hela med ro, men jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till om man inte ska kunna lita på honom och känna sig trygg att ha honom bland folk, skitjobbigt!   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela