gikas

Sällskap på jobbet

Publicerad 2010-09-06 23:58:54 i Allmänt

Blev tvungen att ta med mig Egon på jobbet idag. Tur att jag har eget rum och att ingen är superallergisk mot hundar. Han var lite orolig och stressad till en början i den okända miljön, men lugnade sig ganska snart och sov mest hela tiden.

När vi kom hem så bestämde möttes jag av en mycket trött liten tjej som gnällde och grät för minsta lilla. Mellan gråtattackerna fick hon i alla fall fram att det hade varit roligt på dagis och att maten jag gjorde till middag var jättegod. Sötisen var helt slut och protesterade inte det minsta när jag la henne efter en snabb dusch. 

Efter det tog Ella och jag bokstavligen tag i den lilla toviga hunden som var i stort behov av en ordentlig pälsvård. Lika bra att klippa honom kort nu så hinner han få lite lagom med päls innan det blir kallt. Det tog oss drygt 2 1/2 timme att bli klara och eftersom vi höll till på golvet så var både mor och dotter rejält ledbrutna när vi skulle kliva upp. Puh!

(Bilden är från förra klippningen, den här gången har han långhårig svans och kortare öron)

Rapport från älgjägaren; En kalv skjuten och inga björnar i sikte, bara spillning...men ganska färsk...huga!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela