gikas

Flitiga myror

Publicerad 2011-04-24 21:59:07 i Allmänt

Det är inte bara myrorna som har jobbat flitigt idag. Jag och Ines fortsatte utomhus med att forsla löv och kvistar till majbrasan, plockade rester av tegel från gräsmattan efter förnsterbytet i höstas och rensade vid komposten.   

När Nils vaknade efter nattskiftet så fortsatte vi med att röja nere. Jag grovstädade i det som ska bli tv-rummet och Nils lastade byggskrotet på släpvagnen. Ingen hann laga middag så det blev pizzor till alla. Lika bra att vänja sig för när väl köket är rivet så lär det bli en hel del hämt-mat gissar jag. Nils har en idé att vi ska ställa ut spisen under balkongen och laga maten där och visst, det kan ju faktiskt funka det med.

I morgon är jag ledig och Nils behöver bara sova till lunch så då räknar vi med att bli klara med tapetseringen på nedervåningen så att vi kan flytta ner sen. Förresten, apropå myror, de brukar försöka flytta in till oss varje år så jag ska "mota Olle i grind" och strö ut Myrr innan de hittar hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela