gikas

God morgon Mamma och Pappa!

Publicerad 2011-04-25 12:02:24 i Allmänt

Ines är en rolig unge. Varje kväll när vi lägger henne avslutar hon med att säga: - "Sen ropar jag på dig och kommer och lägger mig bredvid dig i din säng". Det gör hon också, varje natt. Ibland har vi inte hunnit lägga oss när hon ropar och då är det bara att gå in och förklara att vi inte är trötta ännu. - "Ok, då kommer jag sen när du är trött", säger hon och somnar om. Det är sällan några större protester utan hon pratar bara lugnt med en övertygande stämma.  

I morse låg hon i vår säng som vanligt när Nils smög in för att lägga sig efter nattens jobb. Han smög inte så bra för lill-hjärtat öppnade genast sina blå och utbrast glatt: - "Heej Pappa, jag äälskar dig! Mamma, nu kryper jag över till Pappa en stund. Mamma, jag älskar dig också". Tyst i en halv minut och under den tiden hann man börja tro att hon skulle somna om så vi (jag) fick en liten sovmorgon. Glöm det, tänkte Ines och började kvittra glatt. Vi föräldrar var dock ovanligt trögstartade så vår lilla finurliga 3-åring provade en helt ny taktik. Plötsligt blev vår säng en motorväg för hennes mest ljudliga bil med blink och grejjer, den som hon aldrig leker med annars. Vi började skratta alla tre, vilket påhitt! 

Ines börjar nästan alltid dagen med ett leende, full av energi och livslust. Det är fantastiskt vad sånt smittar av sig. Barn kallas inte glädjespridare för intet, de ger så fantastiskt mycket bara genom att finnas till och vara sig själva. Lycka!
 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela