gikas

Renoveringen fortsätter

Publicerad 2011-04-04 21:14:48 i Allmänt

Efter att jobbet i tvättstugan har varit vilande under Nils välbehövliga Vemdalen-tripp, så har han kommit igång igen. Ines visade stolt upp vad som hänt där nere när jag kom hem från jobbet. Duschkabinen som tagit plats i stora kartonger är äntligen uppmonterad!  

Själv har jag kanske kanske hittat rätt på matt-fronten efter besvikelsen med den utgångna varianten som inte gick att få tag på. Den här har lite längre lugg, vilket i och för sig kanske är en nackdel om man spiller något, men å andra sidan så är den otroligt mjuk att gå på och har en superfin lyster. Nu är det bara att hoppas att inte priset sätter käppar i hjulet för en ganska snar beställning. Nils har frivecka och planerar att fortsätta med tv-rummet nu när det bara är detaljer kvar i tvättsstugan. Känner att där kan jag också göra en insats för tapetsering är liksom min grej.    

Nu börjar man faktiskt kunna skönja ljuset i tunneln och snacka om att vi ska ha fest när allt det här är klart! Hoppas bara att vi har några vänner kvar att bjuda efter att ha varit totalt osynliga under så lång tid. Håll ut, vi har inte glömt bort er! 

Till sist måste jag få skicka vidare några kloka ord som en mamma på Facebook berättade att hennes 6-åriga son sagt efter ett jobbigt utbrott: "Livet ska inte vara helt lätt. Om det vore det, vore det som att sitta på en bänk. Det är lätt, men det är inte så himla kul" :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela