gikas

Snabba inköp

Publicerad 2011-04-06 23:49:56 i Allmänt

Efter jobbet kom min fina familj och hämtade mig för en tripp till Birsta för att köpa innertak till "gille-stugan". Vi rände runt på Bauhaus, K-rauta och Byggmax i snabb takt för att jämföra priser. De sistnämnda hade klart billigaste takplattorna, men det var å andra sidan enklare kvalitet med folieöverdragna spånplattor. Vår bedömning var att det duger i vår källare, satsar hellre mer pengar på annat. 

När taket var lastat så blev det middag på Ikea. Jag och tjejerna hann också med en snabbis till butiken Accent för att ta bort ett larm som satt kvar på min nya väska. Höll inte på att hitta kvittot så då hade det kunnat bli riktigt jobbigt att gå tillbaka med en sån begäran, men de hade visst haft problem med larmen så expediten brydde sig inte ens om att titta på mitt köpebevis utan plockade bara bort ploppen och bad så mycket om ursäkt. Efter det gick vi till Life-butiken och köpte storsäljaren Krill som är ett kosttillskott med Omega 3 som rekommenderas till alla som normalt äter lite fisk. Läs mer på http://www.lifebutiken.se/life/produkter/ovriga_fettsyror1/krillolja.ecp

På Intersport hittade Ines en jacka som genast föll på läppen. Hon vägrade t o m ta av sig den när vi skulle betala så vi fick lägga hela barnet på disken för att plocka av larmet, hahaha. Nöjd tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela