gikas

Valborg

Publicerad 2011-04-30 16:32:06 i Allmänt

Nils gick med på att köpa soffan så i morse hyrde vi en släpvagn och hämtade hem den. Passar perfekt i rummet, jag är supernöjd! När vi ändå hade släp så passade vi på och köra iväg en massa bygg-bråte också så nu ser det rätt hysat ut på tomten igen. Fortfarande en del kvar, men vi har börjat rivningen av köket så det blir säkert några sop-vändor till innan det är klart. 

Fasíken vad mycket prylar man samlar på sig i ett kök! Jag vet inte vad jag ska göra av allting medan vi bygger. Köksmöblen har vi ställt nere så vi sitter där och äter. Än så länge har vi alla funktioner kvar i köket, men det är bara en tidsfråga så blir det papp-tallrikar och hämtmat som gäller. Möjligen en och annan grillning ute. 

På tal om grillning så frågade våra kära grannar om vi vill komma dit och äta ikväll. Vi tog tacksamt emot inbjudan för det känns ju inte direkt festligt att sitta här i röran och försöka fira Valborgsmässoafton. Det blir kul för Ines också som får leka med sin bästa kompis. 

Nu har jag pausat tillräckligt länge så jag får väl ta och göra ett sista ryck innan det är dags att fräscha upp sig för kvällen. Surt bara att jag är så irriterad i ögonen, en ny vagel är nämligen på väg (!) och ögonlockskanterna är röda på båda sidorna. Det är inte så kul att försöka göra en snygg make up när man ser ut så. Har i alla fall börjat använda salvan som doktorn skrev ut så jag hoppas att det snabbt blir bättre. Det värsta är att den är som en kletig gele som sprids i ögat så jag ser suddigt av den. Fast just nu gör jag nästan vad som helst för att slippa gå rödögd. 

Ha en riktigt underbar Valborgsmässoafton allihop, kram på er!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela