gikas

Lycka

Publicerad 2011-08-20 14:13:59 i Allmänt

I går fick Ines överta ett antal väskor från goa grannen Josefin - gissa om hon blev överlycklig. Dessutom fick hon ett par ursöta kanintofflor som också har lekts med en hel del den här morgonen. Självklart vill man ha finklänningen på till så snygga accesoarer. Mammas sockertopp!
Snart är det dags att plocka in sommargrejjerna och då kommer nog Ines att sakna sin allra roligaste leksak, studsmattan. Fast det får nog stå kvar så länge det går för det är toppenbra balansträning för en lite vinglig tjej som hon. (Fick lära oss på ögonkliniken att skelningsbarn med dålig syn ofta har en aning sämre balans än normalt och jag tror nog att det stämmer in på Ines för jag kan tycka att hon faller ganska lätt ibland om hon får en liten knuff). Hoppa är i alla fall superkul!
Med på studsmattan är en av mina gamla älsklingsdockor Lisa som jag är glad att jag sparade även om jag aldrig hade trott att hon skulle bli så poppis igen. Det ju faktiskt rätt sällan som gamla leksaker är lika coola som nya i barnens ögon så därför håller vi bara fast vid de absoluta favoriterna när det kommer till hyllplats i förrådet. Resten går vidare till olika hjälporganisationer och blir förhoppningsvis älskade av andra barn. Det är så sorgligt att vissa barn inte äger en enda leksak så förhoppningsvis gör det någon nytta att ge bort sakerna i stället för att bara kasta dem.

Kommentarer

Postat av: Helenas Hem -mamma till 5 i dec

Publicerad 2011-08-20 15:17:36

Åh tack så mycket! Vad kul att vi bor i samma by! :)



Underbart med en massa väskor ju! Hihi. Härliga bilder.

Ha en toppen lördag

KRAM

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela