gikas

Skördat

Publicerad 2011-08-12 00:11:05 i Allmänt

Fick ett ryck efter middagen och tog med mig Ines ut till bärbuskarna. Resultatet blev den här sköna färgpaletten av vinbär. Ska bli till saft är det tänkt så nu måste köpa hem flaskor till ändamålet.
Gjorde några helt oväntade fynd idag på lunchen när jag av en ren slump hittade en källarloppis bredvid Ido´s teshop i stan. Osborne & Little kvalitetstapeter för mellan 50-100:-/st (de ligger säkert runt 700-1000:-/rullen normalt). Jag köpte två a´ 50:-. Vad jag ska ha dem till vet jag inte riktigt, men om inte annat så blir det grymt snyggt, drygt och hållbart presentpapper eller något annat pyssel. Fick tips på jobbet om att piffa upp trista förvaringskartonger.
Lite tidigt kanske, men de här härliga mimou-kuddarna (faktiskt helt nya) blir perfekt i schäslongen till jul, 100:-/st
Liksom den här ful-snygga silver-granen för värmeljus som kommer att bli en kul detalj i vårt moderna kök, 70:-.
Den här stora, betongliknande krukan blev jag extra nöjd med, smälter in perfekt i miljön. Ska bara hitta en lämplig växt att plantera i den....eller om det blir något annat arrangemang...vi får se. 50:- kostade den.
Mycket på loppisar är bara gammalt skräp i mina ögon, men här tror jag att det finns goda chanser att hitta riktigt aktuella inredningsdetaljer av hög kvalitet. Det var en bra blandning av gammalt och nytt kan man säga. Blir lätt fler besök. Helgen närmar sig med stormsteg och första jobbveckan är snart avklarad, känns skönt. På lördag händer det en massa kul, men det återkommer jag till. Må så gott allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela