gikas

Nya barnkläder

Publicerad 2011-08-31 22:59:44 i Allmänt

Även om man känner hösten i luften så är det väl åtminstone tre månader tills den första snön faller. Därför känns det helt sjukt att folk börjar handla vinteroveraller till sina barn redan nu. Fast efter att ha blivit varnad att storlekarna tar slut fort så hakade jag på tåget och handlade till Ines - dock med rejäl växmån. Det blev en Lundberg-overall, men eftersom jag är lite lur på att köpa ett 2-delat set istället så tog jag den på öppet köp.
Naturbarnen är en nyöppnad butik i Bergsåker som i huvudsak säljer utekläder från topp till tå. Bra initiativ av en tjej som tydligen själv är friluftsmänniska vilket gör att hon säkert är kunnig på vad som funkar bra för barnen. Ines var trött efter dagis och tyckte att mamma var knäpp som ville kränga på henne en tjock overall när solen sken ute, men det gick ju bra till slut. När hon ändå var med så blev det några snabba inköp i Birsta också för det är så mycket lättare att klä henne på morgonen om hon fått välja själv. Blommiga tights 79.90, 2 toppar för 149:-, Cubus. Exit sålde de andra tightsen, 120:- för 2 par.
Den här nobbades dessvärre, men jag tyckte den var en underbar kontrast till allt rosa i garderoben så jag köpte den ändå i förhoppning om att den accepteras senare. Polarn & Pyret, 249:-
Det har varit en extremt kostsam dag eftersom jag dessutom var till frissan i morse. Fick inte bara mörkare hår och en rak lugg utan blev "pålurad" några produkter också, visserligen till kampanjpris, men jisses vad dyrt det blev! Passa er för att gå till Äntligen Emma! Tjejerna är inte bara kanonduktiga på hår, hud och naglar, de är grymma försäljare också - haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela